img 020-4919514
info@retaileventnederland.nl
  • Volg ons:

Innovatie in Business programma 2016

Het Innovatie in Business Programma bestaat enkel uit korte productpresentaties & -demonstraties. De presentaties richten zich op de toepasbaarheid van en waarde voor het fysieke verkooppunt van een retailorganisatie.

Theater 2

Retail Event Seminar tijden 13.00 – 13.20:

Meer traffic, inzicht en omzet door toepassing van (innovatieve) loyalty marketing

Fanly – Jord Cuiper. Founder & CEO

Apps, beacons, geo-fencing ,wifi, lora, qr, tracking en push zijn de afgelopen jaren als hét nieuwe marketing- en communicatiemiddel geïntroduceerd. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar succesvolle toepassing en adoptie door de consument ontbreekt vaak nog.

Om nieuwe technologie succesvol te maken, moet verder worden gekeken dan technologieontwikkeling. Neem bijvoorbeeld een beacon platform of app zonder relevante content. Dat voegt voor de consument niet veel toe. Succes bereik je door naast een simpel product/platform, te investeren in content, excellente executie én het toepassen van een mix aan marketing en communicatie technieken.

Retail Event Seminar tijden 13:30 – 13:50:

De omnichannel strategie in de praktijk

XSARUS E-development & Consulting – Paul Kieviet, CEO

E-commerce heeft de wereld fundamenteel veranderd. De voorheen duidelijk afgebakende rol van fabrikant, merk, groothandel en retailer wordt steeds minder duidelijk. Jarenlang hebben retailers met fysieke winkels, klanten thuis willen bereiken met behulp van online oplossingen. Nu het leven zich compleet online lijkt af te spelen, zien we een omgekeerde beweging ontstaan: online is niet langer alleen maar de klant thuis bereiken via een webshop. Online wordt de winkels in gebracht. Via touchscreens voor klanten, tablets voor medewerkers en vernieuwde applicaties die off- en online steeds verder met elkaar laten versmelten. In dit seminar nemen we u mee in de wereld van omnichannel ondernemen en een belangrijk onderdeel daarin: product informatie management.

Retail Event Seminar tijden 14:00 – 14:20:

Reduceer NEE-verkopen, doe een voorraadinventarisatie! 

Projectservice – drs. T.R. Flietstra, directeur

Online bestellen en in de winkel af willen halen is een trend waar steeds meer retailers op in spelen. Een hoge voorraadbetrouwbaarheid is daarbij een must!  In dit seminar nemen wij u mee hoe inventariseren van uw voorraad hierbij kan helpen. Ziet u voorraad inventariseren nog als een ‘moetje’? We laten u graag zien hoe een goede telmethodiek gecombineerd met geavanceerde software helpt om meer inzicht te krijgen in uw voorraad, derving etc. U wilt toch ook uw NEE-verkopen reduceren?

Retail Event Seminar tijden 14:30 – 14:50:

Wat kost een medewerker?

Paystaff – payroll, werving & selectie en HRM – Thomas Vos

Het belang van de beheersing van de totale HR-kosten en risico’s wordt steeds groter. Mede door de voortdurend veranderende wetgeving wordt dit steeds complexer. Deze workshop geeft u op eenvoudige wijze zicht én grip op uw personeelskosten.

Retail Event Seminar tijden 15:00 – 15:20:

Succesvol retailen doe je met een goed achterwerk

AFAS Software & Trancon – Peter Rijken, Retail Experts

Dat de retailmarkt op dit moment volop in verandering is hoeven wij je niet uit te leggen. Maar, hoe blijf jij wendbaar en kan je met passie je beroep blijven beoefenen? Een hele belangrijke factor is om ervoor te zorgen dat jij je back-end op orde hebt. Zorg dus voor een goed achterwerk en ga daarna aan de slag met je voorgevel.

Retail Event Seminar tijden 15:30 – 15:50:

Een visie en nieuwe technologie om klanten effectiever digitaal naar je lokale winkels te dirigeren

iConneqt – Ruud Lampers, founder en CEO van startup Advanced CrmMail Technology

All Business is local. 90+% is online. We dirigeren de klant digitaal naar de lokale winkel. We gaan de winkel weer zien als onderdeel van de lokale gemeenschap waar klanten wonen en werken. Waar lokale vestigingsmedewerkers hun klanten vaak kennen en andersom, daarop gaan we anticiperen. Want in die lokale winkel wordt simpel de omzet gemaakt. En het werkt wanneer je vanuit dat  lokale winkelprofiel, vanuit de lokale manager communiceert.

Er zijn testen gedaan met lokale vestigingen, waarbij de ontvanger de mail ervaart vanuit zijn/haar winkel om de hoek. De afzender, de lokale uitstraling, deel het lokale afwijkende aanbod en de persoonlijke communicatie….tussen mensen. De conversie lag tussen de 34% en 89% hoger dan die van de traditionele bulkemail campagnes vanuit het hoofdkantoor.

Retail Event Seminar tijden 16:00 – 16:20:

Verander in 1 dag je winkel in een ‘store of the future’

The LedWall – Halil Gursoy, Marketing Director

Wil je ook weten hoe je in 1 dag je winkel verandert in een ‘store of the future’? En meteen je omzet verhoogt? The LedWall laat zien hoe retailers zoals Nike en ZARA met inzet van LED-videowalls hun winkels een enorme boost geven en zo’n 4 tot 10% meer omzet behalen.

Met de bewegende en wisselende beelden op een LED-videowall trek je meer aandacht in de winkelstraat en genereer je meer traffic dan met statische beelden en etalagepoppen. Doordat je gemakkelijk real time content kunt plaatsen van achter je PC, bespaar je tijd en geld en kunnen je verkopers zich bezig houden met verkoop i.p.v. het vervangen van promotiematerialen. LED-videowalls zijn verrassend betaalbaar, makkelijk toepasbaar en de praktijk laat zien dat ze zeer effectief zijn. Volg ons seminar en profiteer meteen van een speciaal aanbod.